Skogsmulle!

Min mamma påstår att jag har kommit in i första fasen av trotsåldern. Jag tror henne inte. Jag har bara kommit på att man faktiskt inte kan styra och ställa med mig hur som helst! I lördags hjälpte jag mamma att plocka ris i skogen. Först plockade vi tallris, sedan lite granris, jag hjälpte mamma att lägga ner fina kottar i hinken vi hade med oss (hon sa att hon skulle göra dem glittriga), sedan plockade vi blåbärsris, lingonris och grön mossa (typ husmossa). Jag stoppade också mossa i hinken och lite löv. Sedan kom jag på att det var mycket mysigare att ligga i mossan än att plocka den. Mamma försökte resa upp mig, men jag ville hellre ligga och filosofera och titta på grantopparna. Jag hälsade på en jättestor vovve också. Fast jag var lite rädd för hennes matte…


Igår skulle vi ut i skogen igen för att plocka ännu mer ris. Mamma sa att det skulle vara ris i alla blomlådor på huset. Tråkigt tyckte jag och bestämde att vi skulle gå inåt byn istället. Jag vet att det finns hästar där om man har tur. Som vanligt hade jag ingen egen talan så för att visa mitt missnöje satte jag mig på backen och la mig raklång på asfalten. Dumma mamma! Fast hon fick lov att trösta mig lite för jag slog i huvudet lite i backen, så mamma kanske inte är så dum ändå. Bara ibland… När jag inte får göra som jag själv vill! Väl inne i skogen igen var det ganska mysigt. Granarna stod tätt, tätt och det skumpade så där skönt i vagnen så jag somnade faktiskt. Skönt med skogsluft.


Idag hälsar jag på stormormor och stormorfar. Vet ni att de har några porslinsgrisar som är jättefina! Och så brukar jag alltid få leverpastej när jag är där. Det är jättegott!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Härligt L! Jag hejar på dig i din sk "trots" :) och hoppas du kan ta med dig lite av T:s nästa gång för hon kan hon....så vi får lite lugn här i drakhuset skrattar.

2009-12-01 @ 21:41:56
Postat av: L'et

Jonna; Ja det var nog lite av den som kanske följde med sist jag var hemma hos er...:) Fast jag tar gärna lite mer! Mamma kan behöva sättas på plats!

2009-12-02 @ 09:22:41
URL: http://tilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0