Bättre än igår.

Jo jag tackar ja... Gröt först och välling sen... Det brukar ju ha varit ett hyfsat säkert kort. Knodden brukar åtmindståne ha ätit lite av vällingen. Men inte igår och inte idag. Dessutom verkade han aldrig bli trött igår heller. Kvart över 10 på kvällen åt han en vuxenportion mannagrynsgröt och sedan slockande han strax efter halv 11.
Idag vaknade han srax efter 8, blev närmare halv 10 innan vällingen (då dög det) var uppäten, sen somnade han vid halv 12 och jag tänkte att vi skulle åka på babycafé till halv 2, men tänkte att vi lika gärna kunde dyka upp till kl.2. Halv 2 vaknande det lilla trollet så vi hann aldrig åka till Mockfjärd. Det blev en promenad här hemma istället. Jag tänkte i mitt stilla sinne att Liten borde vara trött runt halv 8-8 eftersom han inte sovit sedan halv 2. Trodde jag ja... Han vägrade äta välling idag med och det gick heller inte att lura honom att äta den om han fick dricka ur en kopp. Det var bara att koka mannagrynsgröt idag igen, men idag somnade han i alla fall halv 10. Jag hoppas på ännu lite tidigare imorgon. Egentligen gör det inte så mycket att han somnar sent bara han är på bra hummör, men jag vill ju också sova!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Den Lilla har ju att bros på dels mamma och dels Morfar som också är en riktig kvällsmaänniska . Det ordnar sig nog med sömnen snart ska du se.



Kram på Er och en extra stor till det lilla charmtrollet



Från Stormormor

2009-05-12 @ 16:18:30
Postat av: Malin

Stormormor; Åh, jag ska krama på honom när han vaknat. Nu sover han på altanen, men jag ska strax väcka honom så det inte blir en halv 11 kväll idag igen... Klart att det ordnar upp sig och det är ju skönt med sovmorgon:)

Kram kram!

2009-05-12 @ 16:27:24
URL: http://tilia.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh, vad dom är härliga dom små busfröna som håller mamma och pappa vakna dagarna, och nätterna för den delen, i ända :-) Lukas har haft en period när han nästan inte vill sova alls på dagarna...och sen vaknar han ändå runt fem på morgonen vilket resulterar i trötta föräldrar som inte får så mycket gjort här hemma, mer än att busa med Lukas förstås :-)

2009-05-12 @ 21:00:45
Postat av: Jonna

hahaha visst är de för goa de små trollen.

Men du har ju haft en glass period ett tag blink :)

2009-05-13 @ 22:12:46
Postat av: Jonna och T

hahaha visst är de för goa de små trollen.

Men du har ju haft en glass period ett tag blink :)

2009-05-13 @ 22:13:44
Postat av: Malin

Marie; Ja det är ju så man får se det; att man får mycket extratid med de små knoddarna:) Snart är de stora och då önskar man att de vore små igen så det är väl bara att passa på att njuta så mycket det bara går av att lukta dem i nacken och pussa på de små mjuka runda låren:)



Jonna & T; Jo det har vi haft. Dt är först nu han trillskas lite med oss, men han vill nog bara testa oss lite:)

2009-05-17 @ 15:37:26
URL: http://tilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0