Fina kläder.

Jag älskar Labankläderna! Nu har Babyproffsen fått in ett gäng kläder och mina morföräldrar hade varit där och shoppat loss. Jag är lite kluven om jag ska byta dem till en storlek större eller inte... Det konstiga är att L har en röd huvtröja i strl 74-80. Nu fick han en exakt likadan, men det skiljer säkert 4-5cm på ärmarnas längd och på själva tröjlängden. Den kan ju inte krympa så mycket om man tvättar den. Eller? I så fall måste man ju klaga. Han fick även en svart- och vitrandig Labanmössa. Perfekt! Tidigare på dagen hade jag tänkt att vi verkligen skulle behöva åka iväg och köpa en vårmössa. Den stickade är lite för varm när det är 10 grader varmt. Nu slipper vi det bestyret.

Appropå kläder så måsta jag slänga i en maskin med tvätt. Handdukar.

Kommentarer
Postat av: J

Ja de är fina de där kläderna. Jag har då inte upplevt att de har krympt så mycket efter tvätt. Har hållt bra, både huvjacka och mössa. Glad påsk så hörs vi. Kram

2009-04-08 @ 20:15:07
Postat av: Jonna

Han passar så bra i sina labankläder, lilla L!

Kan ju vara ett sk måndagsexemplar om den krympt i tvätten, byt isf. Annars så är mitt tips att byta till en större strl om den känns liten kan han ha den längre :) Lycka till med labanbestyr och tvätt.

2009-04-08 @ 21:23:15
Postat av: Malin

J; Bra att höra att det har hållt:) Och kalasfina är de:) Nu har L och H lika mössor, men det är som det är:) De får vara fina ikapp! Ser fram emot Falun! Kram kram!



Jonna; Ja han är dundersöt i den randiga mössan. Han ser ut som Nils Karlsson Pyssling. Tror också att jag ska byta till en större strl för säkerhets skull. Ska fundera lite till bara... Kram!

2009-04-12 @ 23:18:21
URL: http://tilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0