Sov du lilla videung

Vi har börjat testa att lägga L utan att han först har somnat i famnen hos någon av oss eller till och med somnat ätandes. Vi lägger ner honom i sängen när han fortfarande är vaken, fast väldigt väldigt trött. Där ligger han och myser med sin lilla mjukishund ett par minuter och sen somnar han själv utan minsta lilla pip. Det är skönt och jag hoppas att det kan fortsätta så. Jag inser så klart att det inte kommer att gå alla gånger, men det är ju en start i alla fall. Det är inte så att det har varit jobbigt att lägga honom tidigare, det var bara jag som tyckte att det kanske är dumt att vänja honom vid att alltid somna med oss. Det kanske underlättar när han vaknar på nätterna och kanske kan somna om själv utan att mamma eller pappa måste vara där fär att det ska kännas tryggt. Vi får se om och hur länge det fungerar... M tyckte i alla fall att det var en bra idé och hakade på förslaget. Det är ju ändå alltid han som lägger sonen. Jag lägger mig inte i nattandet så mycket annars, jag tycker att det kan få vara deras stund eftersom M är borta hela dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0