Stucken:/

Idag har vi varit på BVC med Lilla Liten. Det var dags för vägning, mätning och vaccinering. Det gick bra. Han skrek i en halv minut och knappt det precis när BVC-tanten hade stuckit honom i låret, men det gick över direkt när han fick sin älskade napp. Nu hoppas jag bara att det inte blir några kompilikationer av sprutan. 1 på 10000(!) kan ju få feberkramper och elände och hönsmamman här befarar såklart det värsta. Dessutom har han blivit lite småsnorig och lite förstoppad så jag har inhandlat Alvedon, näsdroppar (koksaltlösning), en gummituta att suga snor ur näsan med och ersättning med Bifidus. 100 kronor för en förpackning! Hoppas verkligen att det funkar! Sist han var förstoppad hade han inte bajsat på fyra dagar, men då kom en febertermometer till hjälp. Testade termometern idag också, men ingenting hände. Han får massage på magen varje dag också och det verkar hjälpa ibland. Nu har han inte bajsat på tre dagar så vi testar väl Bifidusen, mer massage och termometern igen om det inte löser sig.

Hur som helst, Knodden växer. Vid 3 månaders ålder är han nu 62,5cm lång och väger 6700g. Hans mor var 59cm och vägde 5770g vid samma ålder. Jag var 63,5cm och vägde 7020g när jag var 5½ månad... Han ska väl växa ikapp pappa misstänker jag.
Nu ska vi tillbaka i slutet av oktober igen för vägning och mätning. Egentligen hade vi kunnat vänta en månad till, men jag är ju nyfiken på hur han växer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0