Lite extra glad.

Ibland blir man lite extra glad när man får veta att folk väntar barn. Det är så klart alltid roligt att höra när någon väntar barn, men som sagt, ibland blir man lite gladare. Igår träffade jag på en gammal klasskamrat när jag var och handlade. Jag berättade att jag var hemma och var föräldraledig och då kunde hon inte hålla sig utan berättade den glada nyheten. Det känns på något sätt som att när man skaffar barn så går det bra i livet. Oftast i alla fall... Men den här tjejen och hennes kille har precis köp hus, han har ett bra jobb hon verkar trivas på sitt jobb. Själv har hon (i mina ögon) haft en knepig styvfar och i princip ingen kontakt med sin egen far. Det kanske är därför jag blir extra glad när hon nu skaffar sin egna lilla familj. Sedan är det lite konstigt, men jag har alltid tyckt så himla bra om den här tjejen. Fast vi har aldrig varit riktiga vänner. Jag gissar att vi har varit för olika, men hon tillhör den sortens kategori som det inte finns något ont i. Som till synes inte har så många fördomar utan accepterar mäniskor precis som de är. Det borde finnas fler som henne. Nu håller jag bara tummen för att graviditeten ska gå bra så vi får se en liten knodd i början av 2009!

Kommentarer
Postat av: Jenny

vet jag vem det är?!

2008-09-05 @ 14:05:10
Postat av: Malin

Jenny; Ja det vet du;)

2008-09-05 @ 15:35:45
URL: http://tilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0