Föräldragrupp

Nu har jag anmält mig till höstens föräldragrupper. Om inte annat så för att träffa folk och kanske allra mest för att komma ut ur huset på dagarna. Ut kommer jag i och för sig varje dag, men då blir det en promenad här i byn och det kan ju vara trevligt att se något annat än lilla byn med jämna mellanrum. Tydligen hade de tagit upp de här föräldragrupperna redan i våras, men än så länge har ingen anmält sig så BVC-sköterskan satt och ringde runt. Jag har inget minne av det, men nu har jag som sagt i alla fall anmält oss. I alla fall åker jag och L iväg. M har nog inte tid. Han åker till Kina i en vecka om en vecka så han vill nog passa på att jobba undan lite på jobbet eftersom de har jättemycket att göra.
Fast det är inte bara föräldragruppen jag glömmer. Jag glömmer det mesta nuförtiden och det är rätt skönt. Det märks tydligt att det är lilla L som ä i fokus i huvudet och jag glömmer att ringa både hit och dit. Bland annat glömde jag bort att jag hade lovat att komma på en av de där tjejkvällarna jag skrev om här om dagen. Dåligt av mig, men vad ska man göra? Jag har i och för sig nu börjat utnyttja mobilens kalenderunktion så det piper när det är något inplanerat på gång.

Nu ska vi till Rusta och se om det fins någon billig matta att lägga i skuffen så det inte bli så förstört där bak av lortiga barnvagnshjul.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Föräldragrupp? På tisdag? Vad är det, nåt jag missat? Hade inte ens koll på vad babycafé var och än mindre koll på gruppgrejset. Har anmält oss till sjukdomar & olycksfall i slutet av månaden, men det är kanske nåt annat?

2008-09-06 @ 14:49:22
URL: http://sofiaha.blogspot.com
Postat av: Malin

Sofia; Hmmm... Jag börjar misstänka att det är de på BVC som är snurriga och inte vi nyblivna föräldrar. Eftersom varken jag, M eller Du har något minne av att någon i Mockfjärd skulle ha pratat om några förädrargrupper. Men ring och prata med dem imorgon måndag. I fredags var det ju bara mig de hade fått tag i... Fast det där med sjukdomar hade inte jag någon koll på:/ Ska försöka hitta lappen med höstens alla aktiviteter på (samma som sitter på anslagstavlan i väntrummet på BVC/MVC) och se vad som händer. Babycaféet står det om på en gul lite hopvikt lapp som vi fick av Kerstin vid hennes hembesök. Asch, jag mailar samma som jag skrev här:)

2008-09-07 @ 21:47:59
URL: http://tilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0