Blöjdjungeln

Det här med blöjor är ju ett kapitel för sig. Vilka ska man ha? Libero, Pampers, Coop eller ICA eller kanske i tyg eller några helt andra? Nu har vi testat Libero, Pampers och Coops blöjor och det finns skillnader. Coops blöjor är inte alls de billigaste som man kanske skulle kunna tro. Dessutom är de inte så bra heller. Uppsugningsförmåga och så är det inget fel på, men de är hårda (man måste liksom rugga upp dem så de blir mjukare först) och så liger det lösa pappersremsor i blöjorna och vad de kan ha för annan funktion än att killa bebisarna i rumpan vet jag inte. Billigast är Libero på ICA Maxi, men då har vi problem med storlekarna. 3-5kg är i det närmaste för små, men nästa storlek som är 5-8kg är i stället lite för stora. Därför har jag nu istället köpt Pampers 4-7kg som för det första passar bättre än Libero, men som också är smidigare och betydligt tunnare. Helt plötsligt kan Lilla Liten nästan ha en del av de urväxta kläderna igen. Det är inte lätt... Om ett tag komer vi säkert att komma på att Libero sitter bäst och vise versa.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det där ämnet som man numera liksom kan fördjupa sig i utan att det känns konstigt... :P Favoriten här i huset är huggies, bara ett tips sådär om du vill testa nåt annat.

2008-09-04 @ 11:28:19
URL: http://sofiaha.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Glömde: om ni ska iväg på babycafé nån mer gång så får du gärna höra av dig så ska jag försöka följa med. Du borde se min mail i första kommentaren, jag fyllde i den iaf.

2008-09-04 @ 11:33:01
Postat av: Malin

Sofia; Hallå! Allt är värt att testa;) Jag är nog lite sugen på att åka upp till Mockfjärd på måndag igen, men det kan hända att det först blir veckan där på ckså. Jag fick mailadressen så jag hör av mig;)

2008-09-04 @ 17:53:03
URL: http://tilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0