Vägd och mätt och vaccinerad - igen.

Igår var vi till BVC i Mockfjärd för att väga och mäta knodden. Nu är han 67cm lång och väger 7,3kg.
Jag sade även till att få vaccinera honom mot pneumokocker och det gick bra. 562 kronor extra...
På vägen hem tänkte jag att jag är väldigt lyckligt lottad som bor i ett land där jag har råd att själv betala den summan för ett vaccin som kanske inte ens är helt nödvändigt. Ännu gladare kanske man ska vara över att så många andra vaccin faktiskt är helt gratis för de små liven.
Nästa gång till BVC blir nu den 8 januari och då är det lite läkarundersökning också.


Kollade upp exakt vad dessa pneumokocker orsakar och enligt den tillförlitliga källan Wikipedia så:

Pneumokocker (Streptococcus pneumoniae) är en art inom släktet streptokocker och orsakar ett antal olika sjukdomar såsom bihåleinflammation, lunginflammation, sepsis, hjärnhinneinflammation och öroninflammation.

Det verkar stämma om man läser på andra sidor också, men det stod så bra sammanfattat på Wikipedia.


Kommentarer
Postat av: Ellie

Slipper han alla dessa sjukdomar för 562 kr så är det ju välinvesterade pengar! Kram

2008-10-28 @ 14:59:57
Postat av: Malin

Ellie; Ja, det var så vi tänkte också. Billig livförsäkring... Kram på dä'!

2008-10-29 @ 09:41:53
URL: http://tilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0