Känslostormar

Idag har vi haft känslostormar Lilla Liten och jag. Knodden har nämnligen börjat skratta på riktigt. Det händer inte så ofta och idag var det fjärde gången han skrattade så där mycket så det bara bubblade ur honom. Första gången var det när han såg mig i spegeln, andra gången var när han hamnade naken på badrumsgolvet, tredje gången var när M badade honom här om dagen och så idag när jag satt och pratade med honom på golvet.

Jag sa "Gud vad morsan snackar! Du kommer att få skavsår i öronen!" och så suckade jag och himlade med ögonen. Då övergick det breda leendet till skratt och ju mer jag suckade och himlade med ögonen desto mer skrattade han - och jag började gråta. Det är ju så underbart att höra när små barn skrattar. Speciellt de egna telningarna!  

Det verkar i alla fall ha gått bra med vaccinet. Han har inte fått feber och det syns nästan inte där han blev stucken heller. Annars kan det ju bli lite rött runt själva sticket.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Barnskratt är helt underbara!!!



Kram kram

2008-10-01 @ 19:32:24
Postat av: Malin

Mamma; Ja visst är det:)

2008-10-03 @ 09:28:11
URL: http://tilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0