Pigment

Det sägs ju att man kan få en annan hudtyp när man är gravid. Jag har för mig att min väldigt fräkniga mor sa att hon inte bränner sig lika lätt i solen efter att ha varit gravid som i sin gröna ungdom. Min lika fräkniga mormor har jag för mig att hon sa att hon knappt blev fräknig alls utan bara brun. Själv tycker jag nog att solen tar rätt bra på kroppen , men jag som annars bara är lite fräknig över näsan och lite fram på bröstkorgen har nu blivit jättefräknig. Till och med i pannan där jag inte haft fräknar tidigare. Sedan ser det lite roligt ut för just på själva "påsarna" under ögonen där huden är ganska tunn, har jag just inga fräknar alls. Sedan kommer ett ganska intensivt brunprickigt band som sträcker sig från kind till kind över näsan. Det ser ut som att jag har varit ute med solglasögon, fast jag inte har det. Dessutom har jag fått fräknar på läpparna så att kanterna på läpparna är mörkare än vanligt. Mitten på läpparna ser då lite ljusare ut och blir en ganska bra effekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0