Att slicka på en rostig gammal spik:/

Idag var vi till barnmorskan igen. Sist vi var där hade Lilla Liten lagt sig med huvudet nedåt. Barnmorskan kände efter först och kollade hjärtljuden sedan vilket gjorde att den blev en väldig fart på den lilla knodden. Hjärtfrekvensen var då ca.160. Idag frågade jag om det hade någon betydelse om hon kollade hjärtat först och kände sedan, men det spelade ingen roll sa hon så hon gjorde lika som förra gången. Nu har det lilla livet fixerat sitt huvud i mitt bäcken så det kanske inte är så konstigt att jag tycker att det spänner och trycker på nedåt i magen. Knodden tog hennes omilda behandling med ro idag och viftade bara lite med de små fossingarna, men hjärtfrekvensen var ändå högre än vad den har varit de tidigare gångerna (om man bortser från ultraljud och första besöket hos barnmorskan efter det). Nu var det ca.155.


Jag själv hade bättre blodvärde än vid inskrivningen (126) så järntillskottet gör tydligen sin nytta fast jag fuskar och inte tar det alla dagar och dessutom bara tar det en gång om dagen. Det smakar så ruskigt illa! Eftersom jag omöjligt kan svälja piller (eller tabletter) större än 5mm så utgör de flesta vitamintillskott, omega-3, Alvedon och liknande stora bekymmer. Alltså väljer man brusvarianter eller flytande. Järn i flytande form smakar precis som man kan föreställa sig. Det är som att slicka intensivt på en mycket gammal och rostig spik. Inte för att jag har gjort det någon gång, men man kan ju alltid föreställa sig... Dessutom är en av biverkningarna halsbränna och min intensiva halsbränna under en stor del av graviditeten har inte precis avtagit i och med intaget av detta tillskott. Huga.


Viktökning sedan inskrivningen i november 2007: +8kg


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Dukigt av dig att ta de där äckliga bruspillren ändå! Och snygg viktuppgång. Jag gick upp 22 kilo inför första, bläh! Satt stilla hemma sjukskriven i ett par månader och läste kostråd, typ. Tappade vartenda kilo sedan men fötter och knän hade redan tagit stryk. Åh, vad sur jag var på folk, inklusive barnmorskor, som sa "men det gör väl inget att du som är så smal går upp lite!" Bläh!

Hög hjärtfrekvens brukar väl luta åt flickhållet?? Har jag för mig.

2008-05-23 @ 13:37:28
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Jenny

om man sveper en slurk blutsaft och snabbt äter något annat för att neutralisera spiksmaken tycker jag det funkar ganska bra, men jag håller med dig det är en riktigt obehaglig smak.

2008-05-23 @ 14:13:31
Postat av: Malin

Annaa M; Ja vi får väl se. Det märks att knodden samlar på sig fett nu för jag tycker att det är rätt gott med extra smör på smörgåren och vaniljglass. Just 22kg extra tycker jag låter som en vanlig viktökning. Det är få jag har hört talas om som gått upp de (enligt olika källor) 10-14kg som sägs vara normalt. De flesta har gått upp mycket mer - eller mindre.
Vissa brustabletten kan nästan smaka gott. Alvedon är inte så dumt...
Hög hjärtfrekvens sägs vara flicka liksom en snurrande ring ovanför magen, men å andra sidan är magen lite toppig och jag har en tydlig hormonrand vilket ska tyda på en pojk...

Jenny; Usch jag har aldrig testat Blutsaft, men ag har haft förestälningen om att det också smakar rostig spik. NU har jag fuskat med Niferexen i två dagar så jag får väl vara duktig imorgon igen... Jag brukar blanda ut dropparna i lite juice och sedan fylla på med med juice för att bedöva smaken. Det går rätt bra, men man ska ju känna smaken först och det är det om är så läskigt:/

2008-05-24 @ 18:17:31
URL: http://tilia.blogg.se/ettnyttliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0