Två...

Ville bara stilla er nyfikenhet med att tala om att jag är hemma än.

Jag vet inte vart jag får all energi från just nu. Idag var jag först till barnmorskan, sedan dammade jag hela huset (och torkade alla golvlister och alla köksluckor), tvättade två maskiner lakan och gardiner, gjorde ren vår kruka med vatten, stenar och växter på altanen och sedan tog jag och M en promenad bort till Campingen (ca.3km fram och tillbaka) för att köpa glass, men det var stängt. Nu är jag i och för sig rätt trött, men jag har kännt mig så kreativ idag. Hoppas det håller i sig till imorgon för då ska jag sy en duk till vår köpmansdisk tänkte jag.

Rapport från barnmorskan: Lilla Liten har vuxit lite till precis som han/hon ska, hjärtljuden var ca.150 slag/minut, jag varken vägde mig eller tog något blodvärde, men blodtrycket var bra (110/65). Vi fick en ny tid nästa torsdag den 3/7 och eftersom jag säger att knodden kommer den 4/7 så är det ju ingen omöjlighet att vi hinner dit igen. Samtidigt har jag nu fått en känsla av att det blir tidigare än den 4/7, men det blir heller inte den 28/6 som är satt datum. Klurigt, men jag tror att det är en liten kille oavsett om ringen fortfarande snurrar och inte pendlar ovanför magen och att hjärtljuden är "tjejjiga". Spännande, spännande!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhh så du har oxå mkt energi.... på imn sista kontroll hos BM så tog jag cykeln dit.. folk tyckte jag var knäpp=) jag var så pigg... sen storstädade jag hela tiden lika som du=)

2008-06-26 @ 23:15:50
Postat av: Malin

Sandra; Jag vet inte vad det är som händer med en. Mamma kallar städandet för att "boa" inför ankomsten av den nya lilla familjemedlemmen. Det ligger nog något i det. Fast just idag börjar energin att rinna iväg. Jag har städat båda toaletterna och sedan har jag bakat hallongrottor fast med jordgubb- och rabarbersylt i och nu är jag helt färdig.

Kram kram!

2008-06-28 @ 22:19:55
URL: http://tilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0