Ont under fötterna ja.

Fortfarande är det mest magen som är rund, men mina svarta mammabyxor börjar också bli lite tighta nu. Däremot har det tagit mig ett tag att förstå varför det har kliat så under fötterna och i handflatorna och på fingrarna. Det är som jag är lite svullen även om det inte alltid syns. I fötterna känns det mest på morgonen när jag går upp eftersom det gör ont under trampdynorna tills jag har plattat till dem igen. Fingrarna har ju ringarna som måttstockar. Inte i helgen som var utan förra helgen, fastnade min förlovningsring. Ett par dagar senare fick jag av den igen och hängde den i stället i en kedja runt halsen. Sedan tyckte jag att den nog borde kunna sitta på fingret igen och satte tillbaka den på fingret. Där satt den! Och jag blev bara mer svälld om fingrarna. I helgen som var blev det inte bättre av att det var varmt ute heller. Ringen gick inte att rubba mer än max två millimeter och jag fick panik. Huden under ringen såg alldeles vit och svampig ut och jag fick en inre bild av ett mögligt finger som dessutom var alldeles blålila av blodstopp. Som tur var lyckades jag kämpa av mig ringen med tvål och vatten en sen kväll när vi satt på altanen. Puh! Nu törs jag inte ta på mig den mer ifall jag verkligen inte skulle få av den igen. Mögliga fingrar vill väl ingen ha?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0