Nu börjar det bli trångt, men det är bara två dagar kvar!

Ja, nog börjar det bli lite trångt i magen allt. Det tycker både jag och Lilla Liten. Ända fram tills nyligen har magen i alla fall varit lite mjuk, men nu är den alltid stenhård. Inte fullt så hård som när det är en sammandragning på gång, men inte långt ifrån. Dessutom känner jag mig emellanåt som en strandad val. Inte för att jag känner mig speciellt otymplig, men mest för att jag inte hittar bekväma ställningar i soffan eller sängen och för att det ibland är väldigt jobbigt att andas. Om jag är lite tät i näsan och samtidigt äter känns det som att jag håller på att dö av syrebrist.  Nässpray är en väldigt bra uppfinning!

Hur som helst så har jag börjat vakna på nätterna av att jag badar i svett och även om altandörren i sovrummet är öppen sover jag utan täcke. Igår kväll gick M upp och hämtade ett lakan åt mig. Han tyckte nog synd om mig som annars ligger helt naken i draget från dörren. Det är skönt att ändå ligga under någon form av tyg när man sover och helt oskyld är det nog inte så nyttigt att vara när man är förkyld också. I natt har jag inte badat i svett, men det lilla livet börjar trycka sig nedåt och det gör ibland väldigt, väldigt ont. Då vaknar man också.

Nu jobbar jag bara den här veckan ut. Man skulle kunna säga att det bara är två dagar kvar. Halva dagen idag, halva dagen imorgon (vi ska till barnmorskan på morgonen) och så hela torsdagen. Just nu känns det skönt att få gå hem för det är lite tröttsamt att sova dåligt på nätterna, gå upp halv sex på morgonen, sätta sig i en bil och åka 8,5 mil och sedan sitta och vara koncentrerad på jobbet. Det som däremot är lite skrämmande är att det är ett helt år hemma som väntar. Nåja, vi får se om det blir ett helt år i stöten eller om jag en hemma ett tag och att M tar vid och att jag sedan är hemma en vända igen. Det visar sig!

Om jag har varit sjukt nyfiken på vem Lilla Liten är tidigare så är det ingenting mot vad jag är nu! Det är jättegosigt att ha den lilla knodden inne i magen, men nu vill jag kunna krama om och pussa på det lilla livet och känna den goda bebisdoften också!

Kommentarer
Postat av: J

Nu när det är såhär nära är jag lika säker varje dag du inte skrivit nåt på bloggen att "Nu är dom på förlossningen" Men men, du har ju lovat att ringa mig när du är påväg in...........så jag väntar på att telefonen ska ringa! Jag är ju också jättenyfiken vid det här laget. Lille H väntar ju med spänning på sin kompis också. Men det är ju den lille där inne som bestämmer det hela. Vi får vackert bara ta och vänta. Ha det så bra!

2008-06-03 @ 20:42:48
Postat av: Mamma

Ja, de kommer när de kommer. Du kommer säkert att föda när vi är på Cypern bara just därför...



Kram kram

2008-06-03 @ 21:11:18
Postat av: Malin

J; Jag ska i alla fall försöka komma ihåg att tala om när vi är påväg in:) Om jag är vid mina sinnens fulla bruk just då...



Mamma; Haha! Ja det skulle inte förvåna mig ett dugg;) Kram på dä'!

2008-06-04 @ 13:30:39
URL: http://tilia.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej Malin!

Hoppas det är bra med dig och att bebisen vill komma ut snart. Jag och Elin vill komma och hälsa på nån gång under sommarn, om vi får så klart. Hälsa Magnus också.

Kram Mia

2008-06-10 @ 17:05:27
Postat av: Malin

Mia; Hej! Åhhh! Det skulle vara jättekul om ni kom förbi en vända:) Kram, kram!

2008-06-12 @ 12:31:38
URL: http://tilia.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej Hej..... Hoppas du inte får går allt för långt övet tiden bara=)

som jag fick=(

kevin kom ju 14 dagar för sent... de va det värsta dagarna i mitt liv kan jag säga..... en lång väntan... kram kram.. hoppas du hör av dig via ett sms när bebi kommit=)

2008-06-13 @ 22:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0