Fem, fyra....

Nedräkningen har börjat på riktigt nu. Om fyra dagar är det tänkt att Lilla Liten ska komma ut. Idag är det vecka 39+2. M trodde att nedkomsten skulle bli under midsommarhelgen och jag hade på känn att det skulle bli i söndags och om inte i söndags så den 4 juli. Så det blir väl den 4 juli i så fall, eller i alla fall vilken dag som helst utom just lördagen den 28 juni.

Men visst känner jag mig mer och mer otymplig för varje dag som går. Foglossningarna som jag brottades med redan i januari/februari är knappt kännbara längre. Alla man nämnde för att man hade foglossningar bara skakade på huvudet och sa "så här tidigt, och det kommer bara att bli värre". Optimister där. Jag kan ju stolt tala om att det "bara blev bättre". Då är det värre med ryggen som jag tror ska gå av emellanåt. Jag skulle vilja ligga på mage och så skulle någon ta tag med båda händerna (en hand på vardera sidan om ryggraden) nästan nere vid svanskotan och hårt trycka till och samtidigt pressa händerna utåt sidorna. Just nu känns det som att det är något i ryggraden som skaver mot något annat. Det är inte skönt.

I natt har jag inte sovit gott. Ryggen har gjort jätteont, jag har varit bortdomnad och öm i båda händerna, kissnödig och haft en extrem halsbränna. En av alla gånger jag vaknade fick jag lov att resa upp kuddarna mot sänggaveln så att jag kunde sova halvsittandes. Då domnade händerna bort ännu mer, men men de sura uppstötningarna försvann i alla fall. Fast det som är mysigt när man vaknar så där på natten är att Lilla Liten brukar vakna av att jag vaknar och det känns mycket mer som våran tid än när knodden är vaken unden dagtid eftersom det är så mycket annat då som tar min uppmärksamhet.

Nu ska jag åka upp till Insjön och äta lunch med M. Det blir med största sannolikhet Peterson's Café.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Mysigt med lunch , det är bäst att passa på . Men lilla liten kan ju följa med sedan om den uppför sig ordentligt eller hur. Om lilla liten brås på mor så blir det ett litet låttskött barn . Den 4 juli är min mors födelsedag, skulle vara häftigt om lilla liten föddes då.



Kram på Er fr. snart gammelmormomr ( fy så gammalt det låter men också mysigt )

2008-06-24 @ 15:29:22
Postat av: Mamma

Ja, bebisar kan man ha med på mycket. Du var ju med mig på några möten när du var bebis. Det gick jättebra. Den 4 juli skulle vara häftigt. Blir det den 6 juli blir nog din morbror lite mallig.



Kram kram

2008-06-24 @ 19:22:54
Postat av: Malin

Mormor; Ja, det är därför jag tror att det blir den 4/7. Sen får väl vår Lilla Liten försöka pricka in sin gammelmormors födelsedag:)



Mamma; Eller ska jag skriva mormor till dig också;)? Det beror ju på vilken typ av bebis man får... Vi ställer in oss på 3 månader med kolik. Allt som är bättre än det är bra.

Haha! Ska vi våga göra honom mallig?

2008-06-25 @ 11:34:01
URL: http://tilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0