Nya kläder.

Igår var jag till metroplen Kupolen och handlade lite nya kläder. En brunrutig kjol på H&M som hade reapriset 149:- och en lite längre helt vanlig lite tightare svart- och vitrandig T-shirt för 69:-. Eftersom mina vanliga byxor inte passar längre kan det ju vara trevligt att i alla fall ha två par nedre delar att variera sig mellan, så nu har jag ett par svarta byxor och en brun kjol. 

Sedan kunde jag inte låta bli att gå in på Babyproffsen också. Målet var att kolla på olika modeller på barnvagnar, men rent visuellt ser jag inte någon större skillnad. Lite olika bromsar eller lite olika däck eller underreden. Sedan finns det både aircondition och termometrar. Men vilken har bäst kvalitet? Och varför ser alla vagnar likadana ut? Vagnar har sett likadana ut så länge det har funnits vagnar. Jag skulle vilja ha en helt ny modell som inte ser ut som en vagn. Svårt att definera exakt vad jag menar, men det skulle vara kul med något nytt. 
Detsamma gäller faktiskt bilar som också har sett ungefär likadana ut ända sedan de uppfanns. Jag skulle vilja ha en helt ny typ av bil som inte ser ut som en konventionell bil. Fast jag ver varken hur vagnen eller bilen skulle se ut. 

Hur som helst så fastnade jag framför en riktigt häftig kollektion med barnkläder och nappflaskor och en vagga med tillhörande lakan. "Rock Star Baby". Läste precis att det är Bon Jovi som har lanserat märket.  
Kolla in den här mössan till exempel:
image9

Så ser mer eller mindre alla prylar ut. Svart eller vitt tyg med svart, vitt eller rött tryck på. Röda hjärtan med en pil igenom som ser ut en klassisk tatuering till exempel. Men vilken vanlig dödlig har råd att köpa kläder ur den här kollektionen när bara en vanlig liten body kostar över 250 kronor. En body som barnet kanske kan ha i några veckor.

Då är det bättre att köpa svara eller vita kläder själv, köpa papper att göra sina egna tryck på (finns bland annat på Clas Ohlson).


Kommentarer
Postat av: Mamma

Visst är de fina de där kläderna. Det var de jag tittade på i förra veckan, över 200 kr för en liten fin vit t-shirt med ett rött hjärta genomborrad av en pil. Det verkar i alla fall vara fin kvalité så har man tänkt sig ett par tre barn med några års mellanrum kanske man kan fundra på saken =D

Kram kram

2008-01-19 @ 17:24:57
Postat av: SS

Var på en liten tjejs dop i helgen och hennes föräldrar använde en sådan här typ av vagn: http://babyjogger.com/performancemain.htm
Var ute på en promenad med bäbisen och tyckte den funkade väldigt bra. Dom är dock rätt dyra tror jag...

2008-01-21 @ 10:41:42
Postat av: Malin

Mamma; Ja visst är de läckra! Fast jag vet inte ens om man skulle köpa det om man planerar fler barn... Bättre att göra egna tryck:) Billigare!

SS: Tack för tipset! Fast jag har börjat få en bild i huvudet av vad jag vill ha. Tyvärr är det nog inget som ens går att tillverka, men idéer måste man ju ha:)

2008-01-22 @ 15:05:42
URL: http://tilia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0