Jättegulligt tyg!

Trots dagens irritation måste jag försöka hitta några glädjeämnen idag. Lilla Liten gymnastiserar för fullt och det är så klart alltid lika härligt. Någon buffar mig mjukt i magen ungefär vid naveln just nu. Liten tänker nog att han/hon ska trösta mamma lite (kanske inte, men jag kan ju alltid inbilda mig).

I lördags var jag till Medsols Ekoliv och tittade på tyger.
  
Favoriten är den här supersöta tyget med de små missekissarna på. Det finns även två andra super söta tyger med lamm och med kaniner på, men katterna är sötast. Min tanke är att sy ett påslakansset av tyget. Annars finns det färdiga små bodyn och sparkdräkter i ekologiska tyger i butiken. Även de har jättesöta mönster. Den spontana tanken är annars att ekologiskt är tråkigt. Kläder i löst sittande grått eller beigt linne, kanske med en vit top under och till det stora blankpolerade silversmycken. Den tillhörande frisyren ska gärna vara en stamt klippt page och helst ska man ha stålgrått hår som matchar smyckena. Det är ekologiskt för mig så det är skönt att komma in i Medsols butik och snabbt konstatera att alla fördomar man har haft just bara är fördomar. Det finns inte minsta tillstymmelse till tråkiga tyger eller garner där inne. Nu har jag även fått ett presentkort där inne, så snart blir det handla av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0