Hur ofta?

Hur ofta ska man gå på koll hos barnmorskan egentligen?

Nu är jag i vecka 21 och har hittills varit på inskrivning och ultraljud. Sedan vet jag inget mer. Man kanske borde ringa, men samtidigt förväntar jag mig någonstans att jag ska få en kallelse med en tid om några veckor. Det kan ju vara bra att ha lite framförhållning tänkte jag.
Vännen J hade tydligen fått en massa tider uppbokade på en gång, så det bara var att komma och sedan typ bocka av i almanackan att man hade varit där. Men det var i Borlänge det. Jag har nog egentligen närmare till en av vårdcentralerna i Borlänge än vad jag har nu. Bor man i Gagnefs kommun är man hänvisad till Mockfjärd. Dit är det nog två mil om jag får gissa. Till Borlänge är det 1 mil. Det spelar egentligen ingen större roll, men det vore ju trevligt om man kunde vara lite miljövänlig och köra lite mindre bil som omväxling. Jag fyller min kvot koldioxid så det räcker ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0