Grabben växer!

Ja visst gör han det. Förra vecka var vi på ett föräldragruppsmöte om att förebygga sjukdomar och olycksfall uppe i Mockfjärd. Ett möte som var mycket bättre än det första mötet vi var på då det inte verkade riktigt som om sköterskorna visste vad de skulle prata om. Nu hade det ett konkret ämne att hålla sig till och det blev mycket bättre. Hur som helst så passade jag på att väga och mäta vår lilla myra. 67cm lång och 8,2kg tung. Nu är han 5 månader, men är lite stor som när jag var runt 10½ månad... Man ska ju inte jämföra barn, men jag kan inte låta bli eftersom jag tycker att det är ganska roligt.

Appropå sjukdomar och olycksfall så slet lilla liten tydligen ur ett av mina örhängen igår. De sitter ganska löst eftersom pluttarna bakom öronen är ganska dåliga. Nu ligger örhänget någonstans på golvet och jag kan inte hitta det. Mardrömmen är att det på något underligt vis ska hamna i hans babygym eller i babysittern eller i sängen och att han ska få det i sig. Jag måste leta vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0