Det lukar skunk...

Jag har gett mig attan på att inte köpa en enda färdig burkmatsburk till sonen. Man kan minsann laga allt själv! Får se hur länge jag orkar vara så präktig. Undantag är så klart om man åker bort och det kniper med mat eller att man har glömt maten hemma eller liknande. Hittills har jag i alla fall hållt mitt "löfte".
Idag har jag kokat kalops. Det smakade toppen - innan jag mixade det. Undrar vad som hände när jag mixade ihop allt. Jag menar, det är ju fortfarande samma ingredienser! Litet potatis i så blev det bra igen, men det luktar onekligen skunk här inne. Hoppas bara att Lilla Liten uppskattar det nu när det finns nio portioner kalops tillagade....
Annars tycker jag att det är rätt svårt det här med barnmat. Allt tenderar att smaka lika eftersom allt innehåller potatis, morot och palsternacka. Nåja, inte allt, men väldigt mycket. Eller brocolli och ärtor. Kom på att jag kanske borde ha kokat lite brocolli eller ärtor till kalopsen, men det får bli en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Carro

tur man inte va på besök då.. hehe :) jag längtar tills vi ska börja mata Vincent, men de blir väl inte förresn januari eller februari när han 4 månader "på riktigt". Hon sa på bvc att vi fick börja om vi ville, typ med glass.. men inte vet jag :P haha. men han tyckte om nappen jag doppade i glass iaf :) kram

2008-12-15 @ 19:18:00
URL: http://carolinanorgren.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag hade också den intentionen men när jag satt med vitlökspress och det svätte majs och ärtpuré i hela köket gav jag upp, det var j-vligt smidigt med burkmat och barnen tyckte det var gott. Ända nackdelen var att det blev dyrt. Jag fick aldrig till konsostensen på min mat, det blev som klister och alla tre spydde så jag hoppas det går bättre för dig och att den lille uppskattar sin mammas ansträngningar :)



kram

2008-12-15 @ 20:17:26
Postat av: J

Håller verkligen med, kött luktar skunk när man mixar det. Då är man nära på att slänga bort det. I det här huset är då kalops en favorit som fortfarande håller i sig hos den lille. I lilla litens ålder är det ju ganska lätt att sno ihop nåt för det behövs inte så många olika ingredienser.

2008-12-15 @ 20:49:40
Postat av: Marie

Har du Mosboken? Av Johanna Westman. Den köpte jag och tycker den verkar bra men jag har bara kommit till potatis och palsternacka än...

2008-12-15 @ 22:40:24
Postat av: Malin

Carro; Glass!!! Hmm... Det lukar ju i alla fall bättre än mixad kalops... Men jag tror inte det är någon idé att stressa med riktig mat. Det är rätt behändigt när det bara är en flaska som ska göras i ordning. Kram!



Helena; Det verkar gå bra med hemmakonsistens - bara man har i tillräckligt med vatten. Annars blir det som klister och L'et tycker att det är för torrt vilket resulterar i att han få kväljningar. Men som sagt, vi får väl se hur länge man orkar... Kram kram!



J; Skönt med någon med samma erfarenhet. Jag tänkte att det hade blivit något fel på det och "tänk om köttet kanske var dåligt fast jag inte har märkt det". Det var bara att ta till sunda förnuftet att det nog inte var något fel elftersom den omixade varianten var toppengod. Kraaaaam på dä!



Marie; Nej, men det var ett toppenbra tips! Dne ska jag nog köpa. Jag tycker att det är lite svårt att veta nä man kan laga vad. Egentligen kan man nog laga ALLT bara det är tillräckligt mixat:)

2008-12-16 @ 14:51:18
URL: http://tilia.blogg.se/
Postat av: Malin

Marie; Glömde att skicka en kram till dig med... Kram kram:)

2008-12-16 @ 14:52:12
URL: http://tilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0