Nytt test pojke eller flicka?


Pojke

Flicka

Magens form

Toppig framåt

Utbredd mage

Pigmentrand

Lång rand

Ingen rand

Babyns hjärtfrekvens

Under 140 slag/min

Över 140 slag/min

Vigselring över magen

Pendlande ring

Cirklande ring

Mammans skönhet

Bibehållen skönhet

Flickan tar mammans skönhet

Halsbränna

Mycket halsbränna

Lite eller ingen halsbränna

Babyn hickar

Lite eller inte

Mycket

Babyn sparkar

Mycket 

Lite mindre

Händerna på UL-bilderna

Mellan knäna

Någon annan stans

Urinvägsinfektioner

Inga 

Många

Vart ligger babyn i magen

Högt upp

Långt ner

Befruktningsdagen var

Ett udda datum

Ett jämnt datum

Blödande tandkött

Mindre blödande

Mer blödande

Utputande navel

Senare i graviditeten

Tidigare i graviditeten

Mamma sugen på

Choklad

Citron

Babyn sparkar

Mycket på höger sida

Mycket på vänster sida

Mammans illamående

Lite eller inte

Mycket

Mammans vårtgård

Starkt avgränsad

Mera suddig

Håret på mammans ben

Snabbare växande

Normalt växande

Mamman sugen på

Sött

Surt/salt

Mammans hud

Torr

Mjuk

Mammans hår

Tjockt och glansigt

Tunt och matt

Mamman sover på

Vänster sida

Höger sida

                                                        8                                             11


Det här nya testet visar fortfarande på en flicka, men jag är inte så säker jag... Jag har trott att det har varit en liten tös, men nu känns det mer som en kille. Kanske beror det mest på magens form och att jag har en rand på magen, men jag vet inte. Randen är inte så lång än och den är heller inte så tydlig och den kom inte speciellt tidigt i graviditeten heller.
Hjärtfrekvensen var på ultraljudet ca. 150 slag/minut. På första kollen hos barnmorskan låg det på 153 slag/minut och idag var det 145 slag/minut.
Ringen cirklar fortfarande över magen.
Vissa dagar känner jag mig mest glåmig och trist och håret hänger och är livlöst. Det spelar ingen roll vad jag gör så är det en dålig utseendedag. Andra dagar känner jag mig strålande vacker och till och med snygg (inte så ofta i vanliga fall precis...), så om det är en tjej som "tar min sjönhet" vet jag inte.
Halsbrännan har ju gått över nu, men visst händer det att jag känner av det ibland.
Jag tror inte att knodden hickar så mycket. Ibland rycker det väldigt, men jag vet inte om det är sparkar eller hicka.
Sparkar gör den rätt livligt.
Händerna på ultraljudet var överallt utom i bild så barnmorskan blev orolig att inte Liten hade alla fingrar på plats.
Inte en enda urinvägsinfektion så här långt.
Liten ligger ganska långt ner i magen, men har inga problem att kittla mig på revbenen emellanåt.
Tandköttet blödde lite mer tidigare än nu, men lite, lite näsblod är vanligare.
Utputande navel har jag inte än, men vad är tidigt och vad är sent i graviditeten?
Jag gillar lite syrliga saker. Kanske inte citron direkt, men friska vindruvor, krispiga och saftiga äpplen...
Lilla Liten sparkar mycket på vänster sida, men killar på mina högra revben.
Håret på benen växer fortfarande långsammare än vanligt.
Även om jag är sugen på Dextrosol (sugen och sugen, men det är väldigt gott) så är det inte det där söta jag vill åt, utan det där sötsura.
Nu är jag väldigt duktig på att smörja in mig så det kanske är därför jag är så mjuk, men mina ben är supermjuka!
Mitt hår är alltid tunt och matt, så varför skulle det vara bättre nu?
Jag sover mest på rygg och när jag ligger på sidan så varierar det mellan höger och vänster sida. Kanske lite oftare på vänster sida om jag tänker efter.

Spännande, spännande! Jag får väl göra ett par uppföljningar till under resans gång. Det är ju ändå tre månader kvar.

P.S. Av någon anledning syns inte den feta texten eftersom allt är i fet stil. Jag gjorde svaren kursiverade istället.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Fast vilken sida man ligger på har väl mycket med att göra vilken sida av sin partner man ligger på?

2008-04-01 @ 13:55:00
Postat av: Mamma

Att vänta barn är som att vänta på julklappar eller presenter. Man vet inte vad man får, det blir en överaskning!

Kram kram

2008-04-01 @ 16:43:17
Postat av: Annaa M

Mycket strunt med det där tror jag. Jag hade t ex inte putnavel någon gång och har ju fått båda sorter, inte heller mådde jag mer illa när jag väntade flickorna.

Nästan alla får tjockare och bättre hår under graviditeten. Det beror på att man tappar mindre hår än normalt. För mig var det en enorm skillnad. Många märker den inte men märker däremot när de börjar omsätta hår som vanligt igen. Så det är som många säger att amningen sliter på håret är faktiskt inte sant; det är bara en återgång till det normala.

2008-04-07 @ 09:59:43
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Malin

Jenny; Visst är det så. M ligger på min högra sida så det är klart att jag mest är vänd ditåt, men när jag ska somna eller när jag vaknar ligger jag allt som oftast på rygg. Ibland på höger eller vänster sida.

Mamma; Jag är nyfiken så jag håller på att spricka! Det är värre än att vänta på julklappar när man var liten:)

Annaa M; Jag tror inte heller specielt mycket på ovanstående, men eftersom jag är ett sådant kontrollfreak och gärna för statistik över saker så är det mest en kul grej:) Låter i och för sig trist med håret eftersom jag förmodligen kommer att tappa allt - eller i alla fall mycket. Dags att börja planera för en kort frisyr kanske?

2008-04-08 @ 11:37:46
URL: http://tilia.blogg.se/ettnyttliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0