Gå för hjärtat - Woman in Red

Som några har sett på Facebook så använder jag ibland appen "Gå för hjärtat".
Man kan läsa mer om projektet här: http://www.kvinnorochhalsa.com/nyheter/?id=3
Det är Becel som har startat appen och för varje kilometer jag går, skänker Becel 1 krona till forskning av kvinnohjärtan. 1 krona per kilometer kan ju tyckas lite, men med tanke på hur mycket jag går så blir det ju några kronor.
 
Jag är ändå lite kluven till att Becel ligger bakom. Det är margarin. Jag är också kluven till att de i sin reklam påtalar att deras Omega3-berikade produkter är så bra för hjärtat. Det är fortfarande ett margarin med konstiga tillverkningsmetoder som jag inte alls tror är bra för hälsan. Själv skulle jag faktiskt aldrig få för mig att köpa deras produkter.
Men. Jag måste ju ändå någonstans tycka att det är bra att de skänker pengar till forskningen.
Ännu bättre är det att appen mäter sträckorna längre än vad de egentligen är vilket gör att Becel får betala lite mer än vad de egentligen skulle behöva ha gjort.
Så appen mäter för långt och jag köper inte Becels produkter, men pengarna går ändå till ett bra ändamål.
Toppen!
 
Så jag fortsätter att gå för 1,6 miljonersklubben.
Nu har jag varit rätt dålig på att använda appen. Det går lite i vågor och under sommaren har jag inte använt den alls. Men jag är ändå uppe i 53,60 kronor.
 
Tack för det Becel!
Publicerat i Allmänt
#1 / / Frufura:

Oj, vilket moralist dilemma. Tänkte på en gång att jag också måste installera appen för att göra något bra utan att behöva lägga ut pengar men precis som du så skulle jag aldrig köpa deras produkter och då slår mig tanken att Becel faktiskt får en del reklam tacka vare detta och därigenom stöttar man deras verksamhet....hmmm..nu blev det svårt ...

Svar: Ja, hur jag än gör så är det ju faktiskt till Becels fördel. Även om jag pratar om dem i en negativ ton så pratar jag ju fortfarande om dem... Fast här får forskningen gå före mina andra principer.
Malin