Inte så lättskrämd, men..

Jag är inte så lättskrämd och heller inte mörkrädd. Fast jag ska erkänna att jag har blivit mer mörkrädd ju äldre jag har blivit. Rädslan har kommit i takt med antalet skräckfilmer.
Men i lördags kväll (natt) stod jag på badrummet och borstade tänderna och tvättade mort mascara. När jag stängde av kranen var det ett litet ljud som bröt tystnaden. Ett litet knorrande eller kväkande av något slag. Först tänkte jag att det var något slags baksug i avloppet, men det kom inte från handfatet. Kom det utifrån? Jag lutade mig mot fönstret och då hördes det lite tydligare, men det var helt säkert då att ljudet ändå var inne i huset.
Kom det från tvättstugan då? Jag gick ut i hallen med hjärtat i halsgropen. VAD var det som knorrade/kväkte inne i huset? Jag stod still en stund för att lokalisera ljudet.
 
Då! Lät det annorlunda!
 
Det liksom knorrade ännu mer!
I min mage...
 
Snacka om att skrämma slag på sig själv!
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

HA HA snacka om kurr i magen , måste varit jätte kurr.

Kram

Svar: Fsat det var ju inte några stora kurr, utan lite tysta och liksom lite avlägsna kurr. Det var därför jag inte fattade att det var min mage som lät. Det var mer tarmarna som knorrade än själva magen, därför kändes det ingenting heller. Haha! Kram!
Malin