Tänk...

...så mycket man skulle vilja skriva här, men som inte går. Det finns saker jag skulle vilja skrika ut över hela världen. Men hur mycket jag än skriker så förändras det knappast så av den aspekten kan jag lika gärna hålla tyst. I alla fall i detta forum. Sedan finns det vissa saker där jag faktiskt skriker och protesterar mot att världen är upp och ned, men det kan jag inte heller ta här. Där hoppas jag dock på en förändring. Att jag kan ha bidragit till att det blir skillnad. Men jag vet inte än. Det får bli en senare historia. Så mycket jag redan har skrivit där är jag snart uppe i en bok och det kommer att bli en bestseller. Inte på grund av mig, utan på grund av samhället. Just på grund av att världen är upp och ned.
 
Annars skulle jag vilja skrika ut en massa om män och även om några kvinnor. Ingen nämnd, ingen klämd...
 
Det jan kan säga, är att jag inte förstår hur folk som så uppenbart vet att de kan hjälpa andra människor som på olika vis har det svårt, bara står bredvid och tittar på. Det finns massor av saker man kan göra för att hjälpa till. Men folk törs inte. Folk vill inte lägga sig i. Folk vill inte bli obekväma mot någon. Folk vill bara gotta sig i någon annans kris/missär/problem/sorg/elände. "Vet du vad jag hörde?" "Vet du vad som har hänt?"
Sluta vara rädda, vara egoister och sluta gotta er. Tillför något istället!
Publicerat i Allmänt