Tvätta inte om...

...du har feber. I alla fall inte över 38° och inte riktigt är vid alla sinnens fulla bruk.
Eftersom jag hade orkat ta mig en dusch så tänkte jag att det var lika bra att slänga in en maskin tvätt också. Mörkt på 40°. Bland annat hade jag slängt in en klänning för 800 kronor (jag köper sällan eller aldrig så dyra kläder - det är inte jag) som egentligen ska köras på 30°, men som jag vet funkar på 40°.
 
När maskinen pep och var klar insåg jag mitt misstag redan innan jag hade gått in i tvättstugan igen.
Elände!
Jag hade ju dragit igång maskinen på 60° extra långt barnprogram! Klänningen!
Jo då, den såg ut att ha klarat sig rätt bra. Tyget såg ut att ha tappat lite av spänsten. Vi får se hur den ser ut när den är på kroppen sen. Ett par vita trosor hade följt med liksom en vit BH av kvalitetsmärke. Så två av alla mina fåtal dyraste plagg var med i katastroftvätten. hur tror ni BHn ser ut? Jo den har en ny silvrig look och resåren är lite tilltufsade.
 
MAAAAAAAAAAAALIIIIIIIIIIIIIIN!!!!!
Publicerat i Allmänt
#1 / / Mamma:

Maaaliiin!!:)))