En jobbig vecka

Förra veckan var M i Israel. Måndag till torsdag och på torsdagen trodde jag att jag skulle gå under. Galet trött var bara förnamnet. Det går i 500 på jobbet och i 300 när man kommer hem och ska sköta all ruljans på egen hand. Sedan underlättar det inte att jag redan från början är gravidtrött och mår lite halvdant till och från. Jag tänkte åka från jobbet på torsdagen för att jag helt enkelt var alldeles för slut, men dum som man är så "går det väl över". Hur bra midsommarhelg tror ni att det blev? Som tur var flyttade vi firandet till midsommardagen. Jag hade aldrig orkat med firenade på rätt dag. Jag förvarnade min mor om att jag kanske skulle komma och sova hos dem istället.

Nu är jag någorlunda utvilad, jobbig förra vecka och midsommar till trots. Men nu har M åkt till Kina istället. Den här gången är det tur att det dels är helg så man hinner andas lite. Det är bara sonen och mig själv att fokusera på och så kommer min far och hälsar på. Sedan dröjer det bara några dagar innan M är hemma igen.

Sen... Skulle jag vilja ta semester på helt egen hand ett par dagar och bara sova, sova, sova och sova! Men det dröjer några veckor tills det är semester alls.
Publicerat i Allmänt