Besök hos barnmorskan

Här om dagen var det dags för koll hos barnmorkan igen. Allt såg bara fint ut och trots att jag slarvat med järnet (läs "inte ätit alls) så var värdet faktiskt högre än sist. Nu var det 123, mot förra mätningens 122! Ingen stor skillnad, men dock en skillnad uppåt.

Blodtryck 110/50
Vikt +9kg
Hjärtfrekvens 154 (eller var det 152?)

Jag sa till barnmorskan att jag tyckte att magen bara sagt pang i tillväxt. Hon mätte, tittade på dataskärmen och konstaterade att hon nog skulle mäta igen annars hade magen verkligen tagit ett skutt. Hon mätte igen och mycket riktigt så hade magen tagit ett rejält skutt uppåt på kurvan.

Skönt är också att foglossningarna inte är lika illa nu som de var för runt 10 veckor sedan. Nu rör jag mig mer eller mindre helt obehindrat, men det gör fortfarande kalasont att ligga på rygg på ett hårt golv. Skön-ont kanske ska tilläggas för jag kan inte låta bli att ligga på rygg på ett hårt golv just för att det är rätt skönt. Problemet är bara att komma upp igen... Det är svårt att beskriva smärtan, men det känns som att ha tio knivar och ett gäng elektroder som skickar stötar i korsryggen. Mindre trevligt, men det är skönt efteråt!
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anna:

Vad spännande! Inte långt kvar nu då! Skönt att du inte har så ont längre. Hoppas allt går bra sista tiden! Kram! :)

#2 / / Malin:

Anna; Tack, det hoppas jag med:) Kram!