Stugbygge

Här kommer en liten uppdatering gällande sommarstugan. Det har gått i en rasande fart där uppe och jag vill lova att M har ont i hela kroppen. Tack också till M's kompis M som hjälpt till och till svärföräldrarna. Själv har jag endast haft nöjet att grilla korv och bada fötterna där uppe. Inte helt fel det heller, men jag känner mig inte så delaktig. Kroppsformen sätter stopp för tillfället.


Stuga på plats! Här framför kommer en inglasad altan på 20 kvadrat att byggas. Stugan är på 22 kvadrat... Plus loftet som är på ca.8 kvadrat.


Bild tagen från vattenbrynet. Här syns gäststugan (gamla stugan alltså) längst till vänster samt nya dasset längst till höger. Bakom stugan en bit upp är vändplanen.


Den här utsikten från frukostfönstren kan man väl leva med...


Det vänstra av de två övre fönstren.


Det högra fönstret. Ytterdörren är till höger om detta fönster sett inifrån.


Gäststugan är målad och klar! Nu ska bara laminatgolvet in, sängarna komma på plats och gardiner hängas upp (så man kan sova mörkt). Sen är den i princip klar! Någon hylla ska också komma upp och jag tror att vi ska ta upp stugans ursprungliga ljusblå färg på sådana saker. Jag gillar färgen och så kan något få visa hur det var när vi köpte stället.

I helgen är tanken att vi ska måla stugan. Om vädret tillåter vill säga. Sedan är det bara plåt på taket som ska på plats och så borde vi lägga in ett golv. När vi kom hit i lördags satt en liten gråsparv och tryckte i sovrumsdelen. Det var ett elände att få ut den. Stackars liten... Så för att skona skogens djur från en grym död borde vi täta till stugan inför vintern.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Mamma:

ååhh... vad mysig och fint ni får det där. Som sagt den utsikten kan man nog leva med!!!



Kram kram