För snart en vecka sedan

För snart en vecka sedan gick vi in i vecka 33. Magen håller en fin form, men jag tror att den här lilla knodden ligger på exakt samma sätt som sin bror. På längden liksom. Det blir svårare och svårare att ta sig ner till golvet och det både ömmar och stramar lite här och där. Sammandragningarna blir fler och fler, men de gör inte ont. Magen blir bara som en skidbacke och avslöjar vart bebisen ligger. Riktigt ont gör det när jag kör bil dock. Det blir inte några sammandragningar, men riktigt ont gör det längst ner i magen. Det är väl ligamenten som inte gillar att benet är fastlåst i en och samma position på gaspedalen.

I övrigt blir jag tröttare och tröttare och får mer och mer sendrag i fötterna. Och fram på smalbenet! Jag och sonen gav oss ut på cykeltur idag men fick vända snabbt bär jag insåg att vänster fot var helt förvriden i sendrag. Cykeln fick parkeras utanför ytterdörren och jag fick gå baklänges som i moon-walk (helt på tå) in till hallen. Sen tog det nästan tjugo minuter innan jag kunde stå vanligt igen.

Här är maggen i lördags. M ger bebisen fyra veckor till. Jag ger den fem till sex veckor till...

Publicerat i Allmänt