Vilken besvikelse

Idag beslutade vi oss för att åka upp till stugan och inspektera tomten och mer i detalj planera för att flytta det gamla huset och projektera för det nya. Döm om vår förvåning när det var en vägbom 4km från stugan! Eftersom vi nyligen har köpt vår stuga och tomt så har vi inte fått information om vägavgift någonstans ifrån (vilket jag tycker är lite dåligt) varvid vi på så vis kanske borde ha fått en nyckel till den bomen eller i alla fall ett telefonnummer att ringa så någon kunde komma och låsa upp. Tro heller inte att det sitter någon liten lapp vid den nya och fina bomen...

Problemet nu är ju bara att om cirka en månad ska vi dit med en helt ny stuga. Så jag hoppas innerligt att grannen ute på ön har något nummer eller i alla fall någon information om hur vi tar oss förbi. Annars blir det jobbigt!

Det slutade med en promenad i centrum i Vansbro och lite medköpt matbröd från fiket. Det är ett fik som rekommenderas om amn har vägarna förbi. Mysigt och gott!
Fast fika gjorde vi i bilen. Jag hade ju tagit med bullar och saft som lite picknick i stugan.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Mamma:

Vad tråkigt!! Någon på kommunen borde veta tycker jag. Hoppas att resten av helgen blir skön och mysig. Min fredag på jobbet var i alla fall jättemysig en liten stund när du och L hälsade på =D



Kram kram

#2 / / Malin:

Mamma; Haha! Skönt att vi kunde glädja någon den dagen i alla fall. Mest kaos för övrigt:(

Jo vi sa samma; någon på kommunen borde veta. Eller grannen på ön. Kram kram!