Ibland blir jag lite sentimental...

...och längtar tillbaka till den underbara tiden i Italien. Det var en jättehärlig höst och jag saknar H och L och alla italienska vänner vi fick. Jag har fortfarande kontakt med de flesta av dem. Det känns skönt. Jag väntar bara på att de ska komma upp till kalla Sverige och titta på våra isbjörnar...


Vulkankullarna i Colli Eugani


En av vinprovningarna. Jag och H.


En annan vinprovning där viförsst fick prova alla druvorna...


...sedan de olika vinerna!


Jag på ett av alla otaliga kors. Just detta fanns uppe i Cansiglio.


Ekologiska kor i Cansiglio.


H, jag och L i Venedig.


Florens...


Florens.


Gissa vad vi hittade? Via Maffia. Självklart bad vi F och N att posera lite kaxigt med mörka solglasögon under skylten. Dock tog inte alla italienare detta lika skämtsamt som dessa herrarna.


Jag och H på Coloseum i Rom.


Utanför Coloseum.


Forum Romanum.


I trakterna kring Val di Fiemme hittade vi snö. Men... Är det inte Johan Rehborg...? Vädigt lik i alla fall, men det var en italiensk jägmästare.


Fin övergång. På väg från Val di Fiemme.

Publicerat i Allmänt
#1 / / Mormor:

Inte utan att man längtar dit mycket härliga bilder å med tanke på vår mörka våta årstid så se det som sagt mycket lockande ut. Fårstår att du längtar.



Kram fr mormor

#2 / / Anonym:

Hej Malin!

verkligen fina bilder så jag förstår att Du längtar tillbaka till Italien.

Kram från pappa

#3 / / Malin:

Mormor; Ja usch det här trista vädret kunde man gärna vara utan. Kram!



Pappa; Jag kanska haka på er till Genua? Kram!

#4 / / Anna:

Åh, vad härligt med Italien! Vi var där förra året och det var helt klart en av de bästa resor jag varit med om! Så otroligt vackert, fantastisk mat, supertrevliga människor. Allt var verkligen toppen!! När var du där?

#5 / / Malin:

Anna; Ja visst är det! Vi var där under hösten 2003. Sedan har jag varit tillbaka och hälsat på vännerna ett par veckor sommaren 2005 och så var jag och sambon i Rom våren 2008. Och åh, vad jag längtar tillbaka!