Fullt ös!

Här är det fullt ös! Sambon har åkt till Kina - igen - och jag och sonen är hemma ensamma. Det innebär att det inte blir så många lugna stunder. Bland annat har jag ägnat mig åt att baka diverse kakor och annat, satt upp en hylla, städat ur ett rum, fått in en snygg köpmansdisk (side board) som kommer från mormor och morfar, fått upp saker på hyllan och på bänken. Klippt gräs (vilket inte är det enklaste när man är ensam med en liten knod), varit hem till ett par grannar och druckit vin och morsat på mor med familj som just kommit hem från Rohdos (stavas det så..)

TIll helgen kommer min far och hälsa på en snabbvända. Han åker som vanligt motorcykel från Skåne och upp och som vanligt är jag inte överförtjust i det, men men... Jag är rädd om min pappa och tycker att sträckan är för lång, men jag är inte hans mamma så han gör som han vill!
Publicerat i Allmänt