Slarver!

Jag undrar vart min mobiltelefon ka ha tagit vägen. Numera är det ju en pryl som tar en stor del av ens liv så det känns lite konstigt att inte ha koll på vart den är. Jag misstänker i och för sig att den ligger i min bil, urladdad, men jag orkar inte gå ut och se efter. Jag tänker att det kanske är bra att den ligger där också. Man måste inte alltid ha en mobiltelefon. För tio år sedan var jag starkt emot mobiltelefoner just av den anledningen att jag ansåg att man inte alltid behövde vara anträffbar och ville man någon något så gick det alltid att få tag i dem ändå. Jag har ändrat uppfattning, men tänker ofta att jag ändå hade en poäng där. Jag kanske ska vara lite oanträffbar idag. När den socker- och kaffefria tiden är ute kanske det är dags för en mobilfri tid?
Publicerat i Allmänt