Letar mobil!

Vad ska man ha för mobiltelefon?
Jag är ju lite prylgalen när det väl gäller, men egentligen är jag urbota less på mobiltelefoner och skulle helst önska att jag slapp äga någon och om jag nu ska ha en så ska det bara gå att ringa och SMS'a och kanske MMS'a.

Men så börjar man kolla runt vad som finns...

Jag ska säga också att telefonen jag har idag har fungerat utan problem i fyra år vilket är ganska lång livslängd på en mobiltelefon som alltid slinger med i väskan, fickan, tappas, sullas med... Men nu har den börjat leva ett eget liv och det är rätt tröttsamt.

Det finns ju hur mycket roligt som helst att välja bland! Om jag tänker efter så vore det ju trevligt med en musikmobil, men å andra sidan lyssnar jag ju inte på så mycket musik i mobilen, fast å tredje sidan så kanske det idag beror på att det är extremt krångligt att få in hela låtar i mobilen. Jag måste ladda in musik på jobbmobilen (som jag inte ens har hemma just nu) och sedan skicka över med bluetooth. För många moment för att man ska ta sig an projektet. Så alltså vore det bra med en musikmobil. Sen är det det här med kamera. I min nuvarande finns en jättedålig VGA-kamera med noll upplösning. Sen finns det nya mobiler med 8 megapixelskameror. Fast vad ska jag med så många pixlar till? För att det är häftigt och roligt så klart! Fast egentligen räcker det med några megapixlar så jag kan ta trevliga kort och MMS'a till M när han är på resande fot. Att det ska ingå fotobloggande i mobilen är också nästan ett krav nu när jag vet om att et finns sådana telefoner. Sen får den heller inte se ut hur som helst. Den ska vara SNYGG och ha bra och snygga menyer.
På förmiddagen idag satt jag och letade roliga telefoner och hittade den här hos Silkesmasken. Men vad kommer den att kosta? Jag vill i alla fall ha den - bara för att ha! Men någon måtta får det vara!

Så snälla hjälp mig! Vad har ni för mobiler och är de bra eller krånglar de? Går knapparna sönder? Eller är det andra fel?
Publicerat i Allmänt
#1 / / Tennis:

Åh! Såntdär är så himla svårt! Jag tror att dom flesta krånglar tillslut så jag skulle gå efter utseende ; )

#2 / / Dan:

Jag har själv en iPhone och är jättenöjd. Just för att jag kan kolla mail, lyssna på musik, kolla på YouTube och surfa på riktigt i den. Gör väl mest andra saker än att ringa med den... Surfandet är för övrigt grymt om man är ute och far och vill veta menyer på Max eller liknande. Eller adresser, nummer etc.



Men om du är på jakt så har de flesta tillverkare bra test på sina sidor. Man får välja kamera, finesser osv och utförande.



Sony Ericson har en förmåga att gå sönder, så jag rekommenderar nog Nokia/Samsung (om du inte vill ha iPhone). Annars är det ju rätt coolt att ha något udda som HTC eller Motorola.



Men Nokia 6220 är ju en gammal hederlig och bra telefon. Samsung Omnia är rätt söt, liksom Motorola Blackberry. HTC-telefonerna är rätt coola allihop.



Och där avslöjade jag vilken prylnörd jag är.

#3 / / Karro:

Hörde att nya samsung (tror jag det var) skulle ha en inbyggd projektor som visar film i 50". lite coolt...



Annars har min kollegor antingen iphone och är supernöjda eller Sony ericsson xperia och är inte alls nöjda.



Själv har jag en HTC och är kanonnöjd

#4 / / Dan:

Sofia är också på jakt. Nokia N82 verkar helt klart intressant. Bra kamera, mail, surf, GPS och allt det vanliga på det. Inte så dyr heller, jämfört med värstingarna i alla fall.

#5 / / Sara:

Nokia är mitt tips också. Sony ericson, som maken har haft flera av, bara krånglar och glappar.

Själv har jag haft denna rätt länge och är väldigt nöjd: http://www.nokia.se/hitta-produkter/produkter/nokia-3110-classic

Superbra batteritid dessutom. Och rätt billig tror jag.