Tiden rinner!

Tiden bara springer iväg och jag har väl inte precis prioroterat datorn i första hand, mer än att snabbläsa andra bloggar och uppdatera statusen på Facebook. Ja, jag är fast på Facebook. Jag fick en inbjudan av ett gammalt ex för länge sedan och jag gick med i bara farten. Inga andra bekanta fanns där. Nu är det ju på Facebook det händer och helt plötsligt har jag återfått kontakt med gamla vänner och arbetskamrater (på Irland bl.a.) som försvunnit. Det är faktiskt trevligt. Man jag lägger inte till vem som helst som vän, någon måtta får det vara på galenskaperna.

Sen är det en liten myra här som nu kryper omkring och vill ha min uppmärksamhet och jag tänker inte låta en fånig dator komma ivägen för vårt mysande.

Förra helgen var vi i Tomelilla och hälsade på min far med fru. På lördagen åkte vi över till min morbror i Helsingborg och hälsade på en snabbis. Våren där nere har ju onekligen kommit en bit länge än här i Dalarna. I Lund hade björkarna slagit ut och de japanska körsbärsträden blommade förfullt. Magnoliorna började slå ut. Jag skulle så gärna vilja ha ett magnoliaträd här, men det är bara att inse att vi bor för långt norr ut för att de ska trivas och överleva här. 


Nu ska vi till Hedemora och titta på en bil.  

Publicerat i Allmänt