Har Ikea allt idag?

Idag åker vi till Ikea. Det är rätt kul att åka till Ikea och både jag och M ser alltid fram emot att åka dit. Det vi oftast glömmer bort är att båda tröttnar rätt snabbt. Ikea i Valbo utanför Gävle är byggt i två våningar, med bland annat restaurangen på ovanvåningen. Det klassiska är att båda har tröttnat på väg ner på bottenvåningen, eller i alla fall efter en stund på bottenvåningen. Sedan finns det ett köpcentra bredvid som brukar locka med en glass eller något annat och M brukar allt som oftast hitta en tröja ellernågot där inne. Jag orkar oftast inte prova kläder där inne eftersom jag inte är jätteförtjust i att prova kläder som jag mest tycker är ett nödvändigt ont. Fast det är ju alltid roligt med nya kläder så jag har ett litet problem där. Vill ha, men vill inte prova... Hur som helst ska vi nu försöka hitta ett nytt vardagsrumsbord och en ny vardagsrumsmatta, lite prylar till barnrummet, gardintyg, porslin och glas. Sist vi gjorde ett ryck med bordet och mattan var ungefär ett år sedan och hade sett ut både matta och bord vi ville ha. Det visade sig att mattan hade utgått och att bordet var slut på lagret. När vi kom hem kollade vi på nätet hur det såg ut på Ikea i Västerås (det är ett par mil längre dit än till Gävle) så fanns naturligtvis mattan kvar på lager likso bordet. Något irriterande! Så idag tänker inte jag göra samma misstag igen. Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan ska jag kolla så allt finns i Gävle, annars blir det Västerås.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Mormor:

Härligt att köpa lite nytt, det blir genast mycket roligare och mysigare , bara liten grej kan göra mycket och så blommor naturligtvis. Hoppas ni hittar det ni söker.



Ha det bra

Kram fr Mormor

#2 / / Malin:

Mormor; Vi hittade nästan allt. Vardagsrumsmattan blev hur bra som helst, men kommer att bli ännu bättre med annat bord och annat golv:)

Kram kram!