Datorn är inte prioriterad just nu.

Jag ville bara tala om att vi lever här i huset.

Jag lovade tidigare att den här bloggen inte ska handla om att vara gravid eller om att vara småbarnsförälder. Det kommer den heller inte att göra, men jag vill bara tala om att datorn just nu inte är så högprioriterad som den kanske har varit. Och om jag slår på datorn har jag fullt sjå att kolla bankkonton och svara på mail. Jag hinner ändå inte svara på alla mail som jag skulle vilja svara på - eller ringa upp alla som har ringt. Nog för att M är jättebra på att ta hand om L, men det är ju trots allt jag som står för den lilla knoddens energiintag. Dessutom ska han ha mat var tredje timme nu. Det blir mat till honom, tvätt, disk och mat till oss, utflykter, telefonsamtal och sen vill man sova. Det är en rätt skön tillvaro - än så länge. Man behöver inte bry sig om så mycket, mer än sin egen lilla bubbla. Att det har varit en arbetsplatsolycka i Kista eller att "Rainbow" på Liseberg har havererat rör mig knappt i ryggen. Det passerar mest med ett axelryck "jaha, men L behöver gå upp mer i vikt och nu är det en timme kvar till nästa gång han ska ha mat".
Jag trodde att det skulle vara jobbigt att ha en liten nyfödd och att man skulle vara konstant trött. Visst är jag lite trött, men mest avkopplad. Får se hur länge det varar...
Publicerat i Allmänt
#1 / / Annaa M:

Närå, man behöver inte alls vara konstant trött när man har spädbarn. Jag var inte det, trots tre barn tätt, hade inget att komma med i tävlingarna om att inte ha kommit ur joggingbyxorna på tre månader och sånt. Ibland undrar jag om det inte lite beror på inställning helt enkelt.

#2 / / Icky:

Hej! Sara här, låtsaskusinen från Göteborg :). Den kära faster Ann-Britt förtäljde att du fått barn, grattis! Skönt att förlossningen gick så smidigt, grattis till det med... Men vad konstigt det låter att knodden har fasta mattider? Är det bvc som säger det eller vem? Inte för att kritisera, blev bara så paff och undrande.

Hittade hit via Sannas blogg. (Jepp, Ann.Britt skvallrade om den med!)

#3 / / LadyBimbo:



Hej Malin!

Undrade om viktuppgång i samband ned Blutsaft.

Har inte fåt nåt svar.Ytligt jag vet,men alla är vi ju olika.

Skulle vara VÄLDIGT tacksam om du svarade men

annars ha d bäst!



Mvh Lady Bimbo

#4 / / Malin:

Annaa M; Haha! Det känns ju tryggt att veta. Visst är man väl tröttare vissa dagar, men det är man ju annars också.



Icky; Hallå där! Trevligt att se dig här:) Ja han hade fasta mattider för att komma igång med viktökningen. Nu är det fritt fram igen! Ska läsa lite hos dig också:)



LadyBimbo; Hejsan! Nja, jag har inte fått något meddelande av dig tidigare (har kollat extra). Vet ingenting om viktökning när man dricker Blutsaft eftersom jag aldrig har druckit Blutsaft.