Det blir inte alltid som man har tänkt sig.

Gud så skönt det känns idag. Idag är äntligen alla att-göra-punkter från i måndags avbockade. Visst kom det till ett par punkter idag, men det är inte värre än att jag hinner ta dem imorgon.

Däremot hade jag tänkt att jag skulle åka från jobbet senast klockan 16 för att hinna ner på skrivarcirkeln i Borlänge klockan 18.30. Jag kom från jobbet strax före 17 så någon cirkel kunde jag ju bara glömma att jag skulle hinna med. Istället kom jag på den briljanta idén att åka in till Borlänge för att simma. 19.52 stegade jag fram till disken för att betala in mig. Då blev jag upplyst om att bassängen stängde klockan 20.00. Jag hade åkt in till Borlänge helt i onödan. Varför kollar man inte upp sådant innan man åker iväg?

Jag åkte hem och tog en promenad som istället för att ta den vanliga kvarten för samma runda i normala fall, nu tog ganska precis en halvtimme. Man jag fick ju frisk luft i alla fall och det var ju det som var syftet.

Publicerat i Allmänt