Kreditkort.

Helt plötsligt har jag inte bara ett VISA-kort. Jag har tre! Först och främst har jag mitt vanliga bankkort med VISA, men där inte krediten är aktiverad. Jag har aldrig velat aktivera den av rädsla för att jag ska dra på mig en massa onödiga kreditskulder som jag aldrig kommer att kunna betala igen. Sedan har jag VISA-kort nummer två. Det är helt självvalt eftersom det är COOP-medmerakortet som vi handlar mat på. Nu har det helt plötsligt dykt upp ett tredje VISA-kort i brevlådan. Jag har köpt en ny bil och i och med att köpet var på en märkesfirma (och att jag tecknade en (kanske tillfällig, vi får se) försäkring) så fick jag såklart ett kort tillhörande bilmärket - med VISA och med en kredit på 10.000 kronor. Just det VISA-kortet är i och för sig helt gratis, men spontant känner jag inte att jag har någon speciell användning för det. Det får ligga på en bra plats tills det är dags att laga bilen, eller serva den dyrt. Då kan det vara bra att ha lite fria återbetalningsmånader. På ett sätt känns det lite onödigt med alla VISA-kort, men också väldigt lyxigt på något sätt. Fast nu börjar det kännas lite onödigt att stå och betala för mitt vanliga bankkorts-VISA när jag ändå inte utnyttjar annat än att jag kan ta ut pengar i nästan alla bankautomater runt om i hela världen.

Publicerat i Allmänt
#1 / / Tennis:

Haha ååhh gud, så kontinentalt med många VISA! Kan du stå i kassan och bah.. "ååhh vilken skall jag taaaa idag"..

#2 / / Malin:

Tennis; Haha! Det har jag inte tänkt på. Genast känns det mycket bättre:) Jag kan leka Paris Hilton när jag svassar runt på Kupolen kanske...?