Mysig kväll och mysig morgon.

Igår var jag och hämtade en liten kissemiss hos J i Falun. Liten är väl kanske en underdrift... Tjockis heter han och är svart och lite vit. Han ska få presentera sig själv här lite senare. När jag har kommit hem och kan slå på datorn hemma så att han själv kan skriva (japp, det är en mycket klok liten varelse) om sig själv och sina upplevelser som inneboende hos oss.

Han kom som sagt hem till oss igår kväll och det gick väldigt bra, men av någon anledning tycker han inte om vårt vardagsrum. Vi har ett hål i golvet som M borrat för att kunna dra upp en radonslang från gruset under grunden. Hålet är lite förtäckt, men jag vet inte om det var det som skrämde honom lite. Vi testade att lägga över ett par klinkerplattor för att gömma hålet helt, men fortarande var han skeptisk. Vi får se om det blir bättre ikväll när vi är hemma mer och själva sitter i sofforna. 

Jag längtar hem till den lille ulmerkotten. Dessutom tycker jag så himla synd om honom som får vara ensam i det stora nya huset helt ensam. M ringde dock på förmiddagen och sa att han hade dåligt samvete för att Tjockis skulle få vara ensam så länge i det nya huset, så han skulle åka hem på lunchen. Han hade bett chefen om lov att få komma tillbaka lite senare än kl.13 och det var okej. Det var en bra chef tycker jag! 

Nu ska jag jobba vidare så att jag får åka hem i tid!  
Publicerat i Allmänt
#1 / / mormor:

Tjockis kommer med största säkerhet att trivas hos er. Fint av M att tänka på att han kan känna sig lite ensam i huset eller så tycker han det är spännande och har haft en riktig upptäcktsfärd genom huset.
Kram fr mormor