Frosten är äntligen här!

Idag vaknade jag inte av att klockan ringde, utan av att det var kallt i sovrummet. Inte så att jag frös utan bara för att det var ovant att det var kallt utanför täcket. Jag klev upp och konstaterade att det var strålande solsken ute och ett vackert ljus spred sig över grantopparna intill fotbollsplanen. Grannens bil var täckt av is och gräset hade en fläckvis grågrön ton. Förra året kom första frosten lagom till älgjakten i början av oktober. Nu är det inte ens september. Men jag ska erkänna att jag tycker om det. Hösten är den absolut bästa årstiden på året. Luften är klar och hög och naturen sprakar i vackra färger. Visst sprakar det av färger från blommor också, men der är inte lika kraftfullt. Dessutom får man krypa in, tända ljus och njuta av nyplockade äpplen och hemgjord äppelpaj. Det gör inte så mycket om det är en regnig höstdag heller. Det är ganska mysigt.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Annaa M:

Nej men usch, frost... hoppas det är varmt i Dublin om två veckor drygt när jag kommer dit...

#2 / / Malin:

Åh! Ska du dit igen:) Jag måste verkligen ta mig i kragen och göra ett återbesök - snart!

#3 / / Mormor:

Håller med dej , älska också hösten.
Kram mormor

#4 / / Mormor:

Fast den kom lite väl tidigt. Jag har ju inte fyllt år än.
Kram igen

#5 / / Malin:

Mormor; Jag håller med. Hösten kom lite väl tidigt tycker även jag. Det är som du säger; du har ju inte fyllt år än och där går gränsen på något sätt. Sedan är det september och då är det helt okej om det är lite kallt.

#6 / / Mamma:

Undrar vem du brås på. Jag avskyr hösten och vintern. September/oktober till och med mars är ju ett rent elände!! Går inte ut om det absolut inte är nödvändigt.
Kram kram

#7 / / Ellie:

Jag gillar oxå hösten speciellt nu med min nya bil som är varm när jag sätter mig i den! Lite lyx men det är det värt för en "fryslort" som mig...
Förr var det även kul för jag fyllde år men det har gått över, undrar varför?!