Sovit gott!

Gud så skönt att få sova i sin egen säg igen! Jag brukar inte ha något emot att sova i andra sängar, men den där sängen på hotellet var alldeles för hård och täcket var alldeles för tunnt. Dessutom var det kallt där inne. I natt har jag sovit på M's sida eftersom han har en mycket bättre madrass än mig (min madrass är jättebra, men hans är bättre) och så luktar det så gott på hans sida.

Natten till igår blev det som tidigare nämnt inte så mycket sömn. Jag, kollegan, mannen i mässmontern mittemot oss samt fyra till från Östersund var ut och åt grekiskt och libanesiskt på Athena. Jag åt libanesiska grillade kycklingspett (Shish Tawook om jag minns rätt) som var supergoda. Tyvärr rapade man rätt illa av dem...
Sedan gick vi vidare till Bishop's Arms där jag först drack en London Pride och sedan blev bjuden av kollegan på en "stor stark". De andra i gänget höll god min, men några av dem frågade om han var lite snål. Vem går på Bishop's Arms och beställer en "stor stark tack"? Det billigaste alternativet. Dit går man för att njuta av goda ölsorter och trevlig stämning. Dessutom bodde vi på ett av stans billigaste hotell och han klagade hela tiden över hur mykcet pengar han hade gjort av med. Varför var han med ut då? Hur som helst, den stora starka ölen var en Tuborg och jag tror aldrig att jag har druckit en beskare öl. Jag fick inte i mig den på villkors vis. Det vände i halsen. Efter puben fortsatte vi till Avenyn. Jag var hemma igen strax innan tre på söndag morgon och vi skulle vara pigga och alerta i mässmontern klockan 10 igen.

Annars har jag träffat ett par trevliga vänner över en middag där uppe. De kom även förbi och hälsade på oss inne på mässan. Jag har köpt ett ryggskydd som jag ska ha när vi åker motorcykel, stenar som ska bli arnband och kanske halsband, rengöringsmedel till smycken och en massa olika lökar och knölar. Jag träffade även en av M's bästa vänner som tillsammans med sin far och bror har byggt ett egen flygplan. Hur häftigt som helst!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan packa. Ikväll väntar bal på slottet....
Publicerat i Allmänt
#1 / / Tennis:

ååhh! tufft med flyplan!.. fast jga blev mest glad för att det tydligen var en nyhet för MITTNYTT! Gud.. jag lär mej aldrig att det inte är det här.. utan nåt himla abc...

#2 / / Anonym:

Tennis; Det hette MittNytt här för länge sedan. Nu heter det GävleDala, men jag säger fortfarande fel ibland och säger MittNytt...