Ont!!!

Jösses! Vem kunde ana att man kunde få en sådan träningsvärk av yoga? Speciellt i armarna. Sedan var jag på ett vanligt Friskis & Svettis pass igår kväll. Jag kände redan under passet hur träningsvärken kom smygande. Det förklarar ju hur vältränade muskler jag har. Jag är van att vara ute och springa några gånger i veckan (allt mellan två till sex gånger) och sedan göra mina 20-30 armhävningar och 110 sit-ups i olika former. Det kommer man inte så långt på när man gör upprepade övningar under ett entimmespass. Konditionen var det i alla fall inga fel på. Jag hade gott kunnat hoppa och studsa en halvtimma till.

Idag... Jag har vaknat mer eller mindre varje gång jag har vänt på mig inatt. Det har gjort ont i armarna och i sidorna på magen och när jag kom till jobbet, satt vid skrivbordet och skulle lyfta laptopen gick det nästan inte. Jag kan nästan inte räta ut armarna som det gör ont på baksidan (är det triseps som sitter där?). Fast det är skönt! Det gör så där skönont i musklerna. Idag ska jag inte träna, men kanske imorgon? Det är säkert fyra år sedan jag sist var på F&S och jag hade glömt hur roligt det var. Det är ju hur skoj som helst! Mera, mera!
Publicerat i Allmänt
#1 / / Aquina:

Hur mycket tränar du egentligen? Nu får jag ju komplex, hehehe

#2 / / Malin:

Två gånger hittills... Men det känns desto mer:/ Idag är det tre dagar sedan jag rörde på mig och det gör fortfarande ont i musklerna!

#3 / / Aquina:

Tre gånger är ju en början :) Det roliga när man tränar är ju att man märker hur snabbt det går i början. Man klarar dubbelt så mycket efter under två veckor. Slit inte ut dig bara. Hellre fet och lycklig än vältränad och utbränd...