Dags för en liten uppdatering lanske...?

Tiden rinner iväg. Vart den tar vägen har jag ingen aning om, men jag börjar bli olidligt trött på att ha "semester" nu. Jag har varit hemma i Sverige i två och en halv månad och jag har fortfarande inte fått något besked från A-kassan huruvida de tänker betala ut någon ersättning till mig eller inte. Visst tjänade jag bra på Irland, men tyvärr inte så bra att jag kan betala alla räkningar två månader på raken. Speciellt inte eftersom studielånen skulle betalas tillbaka nu i maj... Det är allt bra tur att man har underbara föräldrar och en underbar sambo!

SIFs A-kassa gör mig matt. Förra veckan försökte jag få tag i damen som hadlägger mitt ärende. Först var linjen full så jag kom inte fram alls. Sedan satt jag i telefonkö i 45 minuter. När de svarade var klockan fem över elva och damen som svarade talade bestämt om att de minsann bara hade telefontid till klockan elva och att de egentligen hade stängt nu och att det var trettiosju samtal kvar. Varför svarade människan över huvud taget då? Och eftersom hon nu svarade så kunde hon väl ha släppt igenom mig?

Det var bara att försöka idag igen. För första gången hittills har den som först svarat varit trevlig! Men - det finns alltid ett MEN när det gäller SIF - då var naturligvis inte min handläggare på plats förrän på torsdag... 

Det är bara att bryta ihop och komma igen..
Publicerat i Allmänt
#1 / / Annaa M:

Hoppas det ordnar sig för dig snart! Ofrivillig obetald ledighet är något av det värsta tidsslöseri som finns, I know!

Försöker beställa skivor från Irland. Road Records som är bra, pålitliga och hyfsat billiga har inte det jag vill ha (inte nog independent) och Tower vill ha 8 euros för att skicka två skivor! Hutlöst.