Dåligt väder.

Burr...! Här har det varit full storm i ett par dagar. Det har tokregnat och tokblåst. Om man har gått ut har man fått kämpa emot så man inte har följt med vinden. Det har nästan blåst  lika mycket inne som ute. Ljusen på köksbordet har fladdrat ordentligt. Idag är vädret helt ok. Mulet men runt 11-12°. Längs vägarna växer fullt med påskliljor och det är helt underbart vackert!

Jag tyckte att jag frös när vi var i Italien för ett par år sedan, men jag vet inte vart jag har frusit mest. Irland eller Italien..? Numera tycker jag att det är helt ok att vistas i min lägenhet om det är 16,5° där inne. 15,5° är däremot lite kallt... Tre tröjor och par stora tofflor så fryser man inte mer än lite grann.

Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

Allting är relativt och man vänjer sig. Det låter helt underbart med påskliljor!! Här dröjer det innan vi ser påskliljor. Apropå vänjer sig. Jag kommer ALDRIG att vänja med vinter!!

Kram kram

#2 / / Annaa M:

Men nästippen! Minns den där våren jag låg under tjocka täcken och tentaläste med ylletröja, mössa och handskar men frös om näsan!