Back in business!

Nu var det ett tag sedan jag skrev här igen... Fast det kommer säkert att bli lite mer frekvent än tidigare. Jag sitter för tillfället i ett väldigt trevligt hus i Gagnef. Jag kommer heller inte bara att sitta här tillfälligt, jag kommer numera att ha min bas här. Det blev en kort Irlandsvistelse, men saker och ting blir inte alltid som man tänker sig. Besviken skulle man kunna säga att jag är. Så nu är jag arbetslös och lycklig! Tänk att man kan lämna ett jobb och vara mer än nöjd! Sedan eftermiddagen när jag lämnade allt på det där jobbet har jag varken haft ont i huvudet eller i magen en enda gång.

Vad som händer nu vet jag inte riktigt. Jag har slängt ut lite krokar här och där och helt negativt verkar det ju inte vara, men... Man ska inte hoppas på för mycket heller.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Ellie:

Heja Malin! Hade du inte åkt hade du ångrat dig. För mig är du en "idol" som vågade börja jobba utomlands. Bättre glad och arbetslös än sur och arbetande! Många kramar...
Du kan ju alltid komma till Vimmerby och hälsa på om du får tråkigt i Gagnef.

#2 / / Ellie:

Bra gjort! Bättre glad och arbetslös än sur och arbetande. Får du tråkigt i Gagnef kanske en tur till Vimmerby piggar upp, hör av dig!
Kramar...

#3 / / Annaa M:

Jag hade ju tänkt hälsa på...

Men som jag redan sagt mail så förstår jag dig! Och jag tycker ju förstås det är lite bra att det inte i första hand är Irland och irländarna du är besviken på utan faktiskt svensk företagsamhet på Irland.



Hoppas det ordnar sig med allting för dig - och det gör det säkert. Skulle inte alls förvåna mig om många arbetsgivare tycker det är en extra merit det där att du vågade vara kritisk och bryta upp!

#4 / / Björn:

Men... va f-n? Är du hemma?
Hör av dej nån dag så vi får ta en fika.
Ha det!

#5 / / Mormor:

Tycker det var bra att du provade på detta annars har du bara ångrat dej. Skönt tycker vi att ha dej hemma igen, även om vi inte hann hälsa på dej därborta. Vi får väl åka över ändå och ta dej med Välkommen hem !!!!

#6 / / Carro:

HELVETE är du hemma!!
När kommer du till metropolen Kvarnsveden och hälsar på då?
Kanske söka jobb på bruket.. : ) NOT
Skit kul att du är hemma igen hoppas att vi ses snart.
Kram Carro