Fem saker i min...

Jag tyckte att det här var lite roligt, så jag hakar på trenden från Annaa som har hittat det hos Rexxie som har hittat det hos Maleandro som har hittat det hos Battis...  Dock har alla modifierat det lite som de vill, men grundstrukturen är mer eller mindre densamma:

5 saker i min frys:
* sju olika sorters mjukt bröd
* glass som nästan är slut
* riven ost
* iskubspåsar som sitter fast i varandra (obrukbara)
* oräkneliga påsar med fint skurna rabarber

5 saker i min kista:
* en kremerad katt
* en hemstickad jultomte
* farfar, Rosan och en tiger (tre nallar...)
* en bok om "Mina första år"
* hudratals kort (både foton och vykort)

5 saker i bilen:
* en parkeringsskiva
* solglasögon
* julkort
* CD-skivor (inkl två julskivor)
* trassel

5 saker i min handväska:
* mobiltelefon
* almanacka
* fyra batterier
* en pinnkam
* pennor
Publicerat i Allmänt
#1 / / Tessa O:

Jag hakar också på då....

Fem saker ur mitt förflutna:
* gått vilse i centrala Leksand. Nykter. På dagtid.
* åkt hiss med Henke Larsson.
* gett pengar till hemlösa på Venice Beach LA
* vaknat på ett tak i Ljusdal. Ej nykter. Ej dagtid.
* åkt taxi mellan Bolanche och Hagalund (fd Expoköp)se ovan.


Fem saker i mitt kök:
* en lyktstolpe
* en back bajenöl
* en vit katt som piper
* Häagen-Dazs glass. Fem smaker.
* Malins elefant-tekanna

Fem saker i Jacks barnvagn:
* tummen-lakan
* myggnät
* en bilderbok som prasslar
* giraffparaply från NYC
* Färjestadsreflex

#2 / / Mamma:

OK!

Fem saker i mitt badrum
* en djävulsbadanka
* en ljusstake
* en aloe verablomma
* en kvicken (Harry Potter saknar den)
* kontaktlinser

Fem saker i min handväska
* en almanacka
* bilnyckeln
* en kopia av en schweizisk ar¨´ekniv
* ett läppstift
* en liten väska med bl a huvudvärkstabletter

Fem saker på mitt nattduksbord
* ett kvitto
* en (flera) böcker
* ett lypsyl
* hörselproppar
* ett gem

#3 / / Mamma:

Den tredje saken i min handväska ska vara en Schweizisk armékniv