Påslakan utan hål!

Idag har jag i alla fall varit lite nyttig här och plockat ihop lite och städat toaletten, tvättat och bytt lakan. Här kommer problemet; Varför tillverkas det påslakan utan hål för händerna? Det är en källa till irritation som heter duga! Man får liksom knöla in täcket i påslakanet och sedan febrilt skaka (försöka skaka) täcket så att det hamnar på plats. Tyvärr är det en omöjlighet att lyckas få täcket hela vägen upp i påslakanet. Det är bland annat nu det är idealiskt med hålen för händerna upptill eftersom man då väldigt enkelt får tag i täcket och på så vis smidigt kan räta till det. Jag vet inte vilket som gör mig mest arg - dammsuga eller byta lakan där påslakanet saknar hål för hänerna? Jag avskyr att dammsuga eftersom det av någon underlig anledning ofta gör mig riktigt riktigt arg. Jag är sällan arg, men när jag dammsuger är det bäst för allmänheten att hålla sig undan. Munnstycket fastnar i mattor och hörn och slangen fastnar i saker och välter ner dem och om man har en vanlig dammsugare brukar dessutom själva dammsugarkroppen fastna i alla dörrposter. USCH! Nu har vi för visso en centraldammsugare vilket gör hela proceduren hundra gånger enklare, fast nu är det istället en lååååång slang att själv trassla in sig i. Jag klargjorde när jag flyttade in i det här huset att jag gärna klipper gräsmattan, haddiskar, putsar fönster eller skottar snö eller städar toaletterna eller vad som helst bara jag helst slipper dammsugningen. Det var okej. Nu lutar det faktiskt åt att jag gärna lejer över påslakansbyten på M också - i alla fall de beige/bruna från IKEA jag bäddade i idag.


Slán!

Publicerat i Allmänt
#1 / / Jenny:

såna som gör påslakan utan hål borde skjutas! det är ju stört omöjligt att trä i täcket i ett sånt idiotiskt påslakan. Jag använder inte mina påslakan som inte har hål. Så det så!

#2 / / mormor:

HA ha klipp hål där uppe så ska se att det går bra. Håller med dammsuga är inget kul göra , därför får husbon göra det. Bra va !!

Kram

#3 / / Annaa M:

Dessvärre en kostnadsfråga, precis som med illa byggda hus. Det är mer rationellt att sy hela vägen upp än att fixa handhål.

#4 / / Tessa:

Ett av 4-månader-Jacks bebispåslakan hade inga handhål, jag höll på att bli GALEN för täcket låg i en knöl i mitten efter varje natts sparkande. Jag tog helt enkelt en sax o klippte två hål, det funkar hur bra som helst.

#5 / / Anonym:

Du brås på mig ser jag:)Jag klipper hellre gräsmattan och skottar snö än jag putsar fönster och städar, men vem är det som putsar fänster och städar;(

Klippa hål, att jag inte har tänkt på det!

kram kram