Hur fungerar det?

Igår var jag till arbetsförmedlingen en sväng. Min handledare är toppen. Vi satt och pratade både allvar och rent strunt i en och en halv timme. En sak som man kan fundera över hur det fungerar är det här med hur ams väljer att ge stöd till utbildningskurser. En kurs i AutoCad för cirka 20000 kronor är inga problem, men att få stöd till en studiecirkel i språk (t.ex. spanska som eftrfrågas av många arbetsgivare) som kostar drygt 600 kronor är blankt nej. Min handledare tyckte även han att det var lite upp och ned.

Tillvidare fortsätter jag att öva på att göra cappuccino. Jag måste erkänna att jag har gjort vissa framsteg, men om jag skulle servera en kopp till någon skulle denne någon förmodligen ändå inte märka någon större skillnad nu mot tidigare... Huvudsaken är ju att jag ser skillnaderna!

Idag tänkte jag ta mig till Ejendals Arena inne i Leksand där de har ett trä-expo. En arena som skulle hålla kvar Leksand i elitserien... Tur att det fungerar till melodifestivaler och mässor också.

Slán!
Publicerat i Allmänt
#1 / / mormor:

Håller med AF har lite konstiga ideer om vad som arb.lösa ska få bidrag till. Men om du vill läsa spanska kolla med ditt fack om de kan subventionera cirkeln.

#2 / / mormor:

En gång till: tycker att är kul att någon inom AMS är trevlig och att det sprider sig. De har nog av dåligt rykte.

Kram